lördag 5 mars 2011

Torrsim med hjälpmedel - 4 dagar kvar

Följer arbetsterapeutens instruktioner och har idag satt ihop en del hjälpmedel: toaförhöjning och duschpall, testat att ta av och på kläder utan att böja för mycket i höften osv. Allt så att jag ska ha prövat tekniken osv tills dess jag behöver den på riktigt. Det är lite marigt att få det att funka, så känns bra att ha kollat. Dessutom måste jag byta en av toasitsarna och med tanke på de löjväckande korta telefontiden hos arbetsterapeuten (30 min per dag) är det ju bäst att vara ute i god tid...

Dessutom har jag åkt skridskor med familjen och haft solig vinterpicnic - sista skridskoåkningen på ett bra tag gissar jag - jag njöt!:) Strunt samma om jag har ont efter att ha skrinnat lite, höften ska ju ändå snart bytas ut. Och just nu har jag en "bra" smärtperiod.

Har nu lyckats pricka in två dåliga ting inför operation: förkylning och sår. Förkylningen är clearad - inga problem för operationen - men igår fick jag munherpes. Arrrrggghhh brukar vara som ett brev på posten när jag har nedsatt immunförsvar. Har i arla morgonstund idag fixat medicin för att få bukt på det. Vet inte om det omkullkastar operationsplanerna, det skulle varkligen vara antiklimax. Rasslande fortsättning följer måndag när Operationsplaneraren är nåbar.

1 kommentar:

  1. Bra att du tränar! Ett litet tips från coachen är att flytta runt lite på alla prylar du kan tänkas vilja komma åt. Det gjorde inte jag och nu får jag be om hjälp hela tiden... Tror att det är jättebra att ha någon hemma hos sig första tiden, för det är inte helt lätt att få allt att funka praktiskt. När man väl har satt sig i fåtöljen på nedervåningen kommer man på att griptången ligger kvar på övervåningen och då är det helt plötsligt väldigt svårt att få tag i saker som ligger på fel ställe...

    Låter härligt att du passar på att njuta av vinteraktiviteter med familjen! Jag fick sådana bisarra tankar att det var "sista gången" jag gjorde vissa saker, och det är ju sista gången med den gamla eländiga höften, sedan kommer det att bli "första gången" och allt kommer att gå så mycket bättre!

    SvaraRadera